elles-mireille.reismee.nl

Deel 9

Deel 9,

Nou dat was het dan Lieve mensen,
Dit is het laatste deel. Het einde is in zicht. Vanavond vertrekken we met voor mij (Elles) een heel dubbel gevoel. Ik wil dolgraag naar mijn gezin maar het inmiddels vertrouwde, verwarrende, bijzondere Gambia met zijn hartelijke, vrolijke en mooie mensen achter laten is best lastig. Gelukkig gaan er elke week vliegtuigen heen en weer..... Wie weet....

Dinsdag een hele mooie dag op Tanka Tanka gehad. Onze afscheidsparty gecombineerd met een staffmeeting. Mireille begon haar dag met een laatste ronde langs haar patiënten. Natuurlijk stonden ze alweer op haar te wachten. En nu maar afwachten of al haar inzet wordt overgenomen. Ze heeft wel personeel mee laten kijken en geïnstrueerd wat te doen met de verschillende wonden. En nu maar hopen...
Ik ben begonnen zoals ik altijd begon. Gesprekken voeren met patiënten en familie.
Zij vroegen zelf hoe het nu verder moest...tja.... Ik hoop dat ze met veel bemoedigende woorden en tips verder kunnen. Gelukkig komt er volgende week een Nederlandse dame 2 X in de week die ons werk gaat voortzetten en eind december weer een nieuwe vrijwilliger.

Daarna begonnen met het versieren van de bantaba. Met zelfgemaakte vlaggenslinger en heel veel ballonnen is dat prima gelukt. We kregen veel hulp wat op zich al een feestje werd. Rare brillen, gekleurde sjaaltjes en toetertjes. Muziek erbij en de voorbereiding was klaar.
Ook hebben we voor eten gezorgd voor de staf en patiënten; rijst, kip en veel groenten De kok heeft een Gambiaanse maaltijd bereid " benechin".
Een lekkere sapje en pepernoten. Die werden een beetje argwanend geproefd maar daarna waren ze er dol op. Ze hebben genoten. En wij ook

We werden uitgenodigd voor de staffmeeting. Het laatste agendapunt was ons afscheid. We hebben een certificaat en een jurk gekregen en heel veel hug's en lieve woorden. Alles bij elkaar een heel mooi afscheidsfeestje waar ook onze moeder en Corrie bij waren.

Woensdag echt toeristje gespeeld. Met een bootje the Gambia river op met tussenstop op een eiland. Bij een lodge geluncht en op de terugweg een markt bezocht in Brikama. Heel leuk allemaal.
We zitten nu bij SenaGambia hotel en hebben zojuist de auto vol geladen met lakens, een gift van de directeur. Deze lakens werden niet meer gebruikt maar Tanka Tanka is er erg blij mee!

Lieve mensen, dank voor het volgen van onze reis naar The Gambia en avontuur in Tanka Tanka. Dank voor alle persoonlijke en vooral sponsorsteun. In werkelijkheid is het afgelopen, maar in onze gedachten zullen we nog heel vaak in: Gambia, bij haar bijzondere bevolking, Tanka Tanka en patiënten zijn.
Anna Bouman; heel heel hartelijk dank voor al je lieve steun en gastvrijheid. Heel bijzonder.
Lieve mensen, alles betreffende foundation Tanka Tanka is te vinden op:
www.tankatanka.nl óf www.Facebook.com/tankatankagambia

Dag allemaal en voor sommige tot gauw en wie weet tot een volgende keer.........
Mireille en Elles xx